sobota, 27 kwietnia 2024

Projekt malutkiego ogródka 60 m2 przy zabudowie szeregowej

Projekt ogródka w zabudowie szeregowej, mały ogródek z karłowymi roślinami
Malutkie ogrody zawsze stanowią największe wyzwanie. Bo przecież jak pomieścić na małym metrażu tak wiele roślin, które chciałby mieć właściciel. A ja zawsze staję na głowie, bo bardzo lubię tego typu łamigłówki i chcę sprostać oczekiwaniom. Rozwiązaniem są... miniaturowe wersje niektórych roślin. Przykłady takich zamienników podaję w dalszej części projektu. Dlatego jeśli jesteś ciekaw/ciekawa przejdź dalej.
Nawet w tak małym ogrodzie da się "poszaleć". Układ rabat został podyktowany przez istniejącą zabudowę: domek narzędziowy oraz bramka na tył posesji, a także planowaną ścieżkę prowadzącą do bramki.

Oto kilka przykładów zamienników:
  • zamiast lilaka pospolitego użyłam karłowego lilaka Meyera 'Palibin' na pniu, 
  • zamiast hortensji bukietowej 'Vanille fraise' użyłam karłowych hortensji 'Living Sugar Rush', 
  • zamiast standardowych majestatycznych budlei użyłam karłowej wersji budlei 'Candy little'.

Koncepcje

Z tak małym ogrodem mam zawsze taki problem, że mam milion pomysłów :D Finalnie okazało się, że zamiast dwóch planowych koncepcji wyszły mi 3. Pierwsze dwie koncepcje zrobiłam na podstawie wywiadu tak, aby uchwycić wszystkie wytyczne, a trzecią zrobiłam koncepcję taką od siebie (jak ja czułam), że będzie dobrze. Okazało się, że trzecia koncepcja była najbardziej trafna, ale z modyfikacjami zaczerpniętymi z innych koncepcji. Do każdej koncepcji zrobiłam wizualizacje (muszę wspomnieć, że wizualizacje są zwykle robione już na etapie projektu ostatecznego, a takie rozwiązanie jest dodatkowo płatną usługą) 

Koncepcja 1
Koncepcja 1 mały ogród w zabudowie szeregowej rzut
Wizualizacja 1 wiosna
Wizualizacja wiosna projektu małego ogródka w zabudowie szeregowej


Wizualizacja lato projektu małego ogródka w zabudowie szeregowej

Koncepcja 2
Koncepcja 2 mały ogród w zabudowie szeregowej rzut
Wizualizacja 2 wiosna
Wizualizacja wiosna projektu małego ogródka w zabudowie szeregowej

Wizualizacja 2 lato
Wizualizacja wiosna projektu małego ogródka w zabudowie szeregowej

Koncepcja 3
Koncepcja 3 mały ogród w zabudowie szeregowej rzut
Wizualizacja 3 wiosna
Wizualizacja wiosna projektu małego ogródka w zabudowie szeregowej

Wizualizacja 3 lato
Wizualizacja lato projektu małego ogródka w zabudowie szeregowej

Projekt

 

Wizualizacje
Projekt ogrodu przy szeregówce, malutki ogródek

Wizualizacja projekt małego ogródka przy zabudowie szeregowej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz