poniedziałek, 17 stycznia 2022

Nowoczesny ogród na planie okręgów przy domu-kostce z czasów PRL

Czy nowoczesny ogród oznacza tylko proste linie obrzeży i małą różnorodność gatunków roślin? Niekoniecznie! Tak jak w przypadku tego niewielkiego ogrodu przy klasycznym budynku z czasów PRL-u, który posiada prostą bryłę w postaci kostki. W tym przypadku zaproponowałam 2 koncepcje o obrzeżach opartych o szereg okręgów. Choć wąskie gardło pomiędzy przodem a tyłem ogrodu, aż prosiłoby się o poprowadzenie prostych nasadzeń wzdłuż prostopadłych liń to jednak właścicielka ogrodu bardzo chciała swobodnej linii nasadzeń w ogrodzie. Było to dla mnie nowe wyzwanie, ale gdy dostałam już weny... odpłynęłam i dałam się ponieść. W obu wersjach pozostawiono fragment trawnika z boku ogrodu gdzie rośnie brzoskwinia, pod którą właścicielka chciała postawić ławeczkę. Będzie to maleńka strefa relaksu. Wzdłuż płotu istnieje bluszcz pospolity który odgradza od sąsiada i tworzy intymny klimat. Natomiast na gołej ścianie budynku zaprojektowano rośliny pnące - clematisy, które umilać będą wypoczynek, zamiast oglądać pustą ścianę.

Zaprojektowane przeze mnie ogrody charakteryzuje wielogatunkowość i taki dobór roślin, aby o każdej porze roku działo się w nim coś ciekawego i było na czym zawiesić oko. Poprzez wielość faktur, kolorów ulistnienia, kształtów roślin, a także używając roślin, które kwitną w różnym czasie, uzyskuje zamierzony efekt. W projekcie użyto dwóch rodzajów ściółek: kory oraz żwirku, dzięki czemu wyraźnie podkreślono charakter ogrodu opartego na okręgach. Linie obrzeży popodkreślano dodatkowo powtarzalnymi roślinami obwódkowymi. Stworzyłam 2 następujące koncepcje:

Koncepcja 1

 
Opis


Koncepcja 2

 
Opis


Projekt






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz